call-us
trigger צור קשר
close papers papers

נשמע מעניין?

השאירו פרטים שנציג יחזור אליכם!

    כיצד לזהות הידרדרות בטון ואת הצורך בשיקום?

    date
    01.04.2024
    time
    1 דקות קריאה
    מאמרים דומים באותו נושא:

    בטון הוא חומר הבנייה החזק והנפוץ ביותר בישראל, אבל הוא לא בלתי ניתן להריסה. זמן, חשיפה לגורמים חיצוניים, ופגיעות מכאניות עלולים להוביל להידרדרות ולפגיעה בשלמותו ובטיחותו של המבנה. זיהוי של סימני אזהרה מוקדמים חשיבות מכרעת אשר תאפשר לכם ליזום שיקום בזמן ולמנוע נזקים גדולים יותר.

    סימנים נפוצים להידרדרות בטון

    • סדקים: בעוד שסדקים בעובי של שערה יכולים להיות נורמליים, סדקים רחבים יותר, סדקים העוברים בדפוסים מסויימים או סדקים שממשיכים לגדול הם דגלים אדומים. אלה יכולים להצביע על בעיית יסודות, עומסים מוגזמים או קורוזיה פנימית של פלדת הזיון.
    • התפרקות: מצב בו פני הבטון מתפוררים, מתקלפים או פשוט נופלים, וחושפחם את האגרגט או פלדת הזיון. התפרקות מתרחשת לעתים קרובות עקב חדירת כלורידים פלדת הזיון והיווצרות קורוזיה.
    • כתמים: כתמים בצבע חלודה הם סימן מובהק לכך שחיזוק הפלדה בתוך הבטון מחליד. זה מחליש את המבנה. כתמי מים או משקעים לבנים אבקתיים (תפרחת) יכולים גם הם להעיד על בעיות חדירת לחות.
    • נפילות אבן, צבע או טיח: תפקיד הציפוי החיצוני של המבנה הוא ליצור שכבת הגנה (אחת מיני רבות) המונעת חדירת מים, לחות, כלורידים ומזהמים שונים. התפרקות של שכבה זו מעיד לרוב על בעיה עמוקה יותר בשכבת הבטון שמתפורר ודוחף את הציפוי החיצוני החוצה.

    מדוע שיקום בטון בזמן הוא חיוני?

    • שלמות מבנית: בטון מתפורר פוגע בחוזק המבנה ויציבותו. התעלמות מסימני האזהרה עלולה להוביל להידרדרות אקספוננציונלית ולמצב מסוכן עבור דיירי המבנה, ועוברי האורח.
    • עלות-תועלת: תיקון בעיות קלות הוא הרבה פחות יקר מאשר התמודדות עם נזק משמעותי בעתיד. התערבות מוקדמת יכולה לחסוך בעלויות תיקון לטווח ארוך.
    • אסתטיקה: בטון סדוק, מוכתם ומתפורר פוגע במראה ובערך של הבניין. שיקום לא רק מאריך את חיי המבנה אלא גם מחדש את הנראות שלו.

    מה לעשות אם אתה מבחין בסימני הידרדרות

    • לא להיבהל: ניתן לטפל ברוב הבעיות הקונקרטיות אם נתפסו מוקדם.
    • התייעצו עם איש מקצוע: פנו למהנדס מבנים מורשה או למומחה לשיקום בטון. הם יעריכו את הנזק, יקבעו את הסיבה להידרדרות וימליצו על פתרונות התיקון הטובים ביותר.
    • פעל במהירות: תיקונים מוקדמים הם בדרך כלל פשוטים ומוצלחים יותר. דחיית פעולה עלולה להחמיר את הבעיה ולהוביל לעבודה נרחבת יותר (ויקרה).
    form-papers birds

    נשמע מעניין?

    השאירו פרטים שנציג יחזור אליכם!

      דברים שכדאי לכם לדעת

      plus post-image
      שיקום בטון: המדריך להחזרת המבנה שלך לחיים

      בטון, על אף שידוע בעמידותו, יכול להיכנע לשילוב המנצח של זמן וגורמים סביבתיים. סדקים, התפרקות...

      המשך קריאה >
      plus post-image
      צביעה תעשייתית: מעבר לאסתטיקה

      צביעה תעשייתית bjac, לעhתים קרובות כמאמץ אסתטי גרידא, דרך לשפר מפעלים ומחסנים. עם זאת, תחום...

      המשך קריאה >
      plus post-image
      מול הגלים: אסטרטגיות שיקום בטון בסביבה ימית

      היופי המלכותי של הים מגיע עם אתגר נסתר עבור מבנים שנבנו לאורך חופיו: ההתקפה הבלתי...

      המשך קריאה >